Lite tec технологія

Незаперечною перевагою легкосплавних дисків є (крім дизайну) їх відносно невелика вага у порівнянні зі сталевими. Мала вага колеса сприятливо позначається на керованості авто, плавності ходу, контакті з дорожнім покриттям і на довговічності підвіски. Ходове колесо з шиною складають основну частку безпружинних мас автомобіля, отже зниження їх ваги вкрай важливо. Проте природна крихкість алюмінієвих сплавів ставить перед технологами та інженерами непрості завдання. Пори в литві значно знижують міцність готового виробу будучи концентраторами напруги. Борються з порами по різному: відцентрове лиття прибирає пори але розшаровує алюмінієву шихту (важкі фракції скупчуються в зоні обода, а легкі в зоні спиць і маточини); лиття під низьким тиском забезпечує однорідність мас, але дрібні пори все ж залишаються. Найкращих результатів вдається досягати доповнюючи технологічний процес лиття наступною механічною обробкою повехности. Такий метод іноді називають дорнування або поверхневе зміцнення, в зарубіжній практиці метод називають Lite tec.

Бажання створити максимально міцний, але в той же час легкий автомобільний диск спонукало компанію ALCAR HOLDING до рішення застосувати технологію Lite tec при виробництві преміальних коліс AEZ. Поверхневе зміцнення обода за технологією Lite tec здійснюється за допомогою обертання заготовки під кількома дорнуючими роликами (ротаційне дорнування). В результаті вдається отримувати ходові колеса з тонким ободом без зниження міцності і з кращою циклічної витривалістю. Виготовлені за технологією Lite tec диски не поступаються за характеристиками кованим колісним дискам. 

Коротко технологічний процес Lite tec може бути описаним наступними процесами:

  • приготування та плавлення алюмінієвої шихти;
  • виливок заготовки ходового колеса під низьким тиском;
  • охолодження і "відпуск" заготовки (охолодження за температурними маркерами для якісної кристализації сплаву);
  • неповністю охолоджену заготовку "обкатують" під дорнуючими роликами, підігріваючи поверхню (як правило індукційний нагрів);
  • остаточне охолодження, шіліфовка, свердління отворів для кріплення і фарбування

Поверхневе зміцнення ободу дискаПоверхневе зміцнення ободу дискаПоверхневе зміцнення ободу дискаПоверхневе зміцнення ободу диска